Snart är det dags!


Jag har illustrerat några bilder till en ljudbok som kommer ut alldeles strax. Jag är så himla taggad! Tänk att ha illustrerat något som går att köpa? Jag kan inte fatta det.

Boken som går att köpa alldeles strax heter Atte, Brorsan och Konkan och handlar om tre syskon, åtta, tio och elva år gamla. Deras mamma drabbas av cancer så de får bo hos moster Karin i Täby ett tag. Jag är kär i boken, för den har en perfekt balans av många, roliga äventyr med bitvis påminnelse om att det kan vara lite jobbigt i livet också.

Jag säger till när den finns att köpa, just nu är det jobb att starta en webshop som kan sälja den. För ett par månader sedan kontaktade jag Lotta Westerberg, som skrivit boken, för att jag hade hört att hon letade efter en illustratör till hennes barnbok Vi sjöng för döingarna. När jag hade gjort några skisser frågade hon mig om jag ville illustrera ett omslag till den här ljudboken. Åh, jag är så glad att jag har fått jobba med det här projektet! .^,^.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Emelie Joy

Jag är 20 år och jobbar som illustratör, webutvecklare och barnvakt. Det här är min virtuella dump där jag lägger upp saker jag hittar på da intrawebz samt illustrationer jag jobbar med. Och livet .^,^.

RSS 2.0