Plättar v. 1.0



Jag lagade plättar för första gången i mitt liv idag! Det gick förvånandsvärt bra, tog inte sönder en enda o.O Kanske ska bli mästerkock. Skapa ett House of Plättar och folk från hela världen kommer för att få smaka på my babies.

Hm, fast man kanske kallar det ovanför för pannkakor? Jag har alltid kallat det för plättar, men i skolan hette det ju pannkakor. Men om jag hör ordet pannkaka tänker jag på amerikanska, fluffiga pannkakor med smör och sirap :3


Hur äter du dina pannkakor/plättar?

Jag smetar grädde på dem och rullar ihop dem. Sedan häller jag strösocker på. Idag smakade jag sylt för det är väl rätt svenskt? Men det var inte lika gott. Jag är ett jävla sockerfreak alltså :p

Kommentarer
Postat av: Tova

Hehe, ja det är en grymt skön låt. Älskar Familjen :D

Och ja, det där med plättar och pannkakor verkar vara en evig diskussion.. skratt

Själv säger jag pannkakor åt dem på bilden, och plättar åt såna där små som man gör i plättlagg ;)

2009-09-23 @ 14:01:03
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: jenny

Nu blev jag galet sugen på pannkakor :O : :O

2009-09-23 @ 19:38:44
URL: http://jjeennyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Emelie Joy

Jag är 20 år och jobbar som illustratör, webutvecklare och barnvakt. Det här är min virtuella dump där jag lägger upp saker jag hittar på da intrawebz samt illustrationer jag jobbar med. Och livet .^,^.

RSS 2.0